> Portada
correu-e |  manxeta |  subscriu-te  
 
 Portada (inici)
 Poble
 Les hortes
 El soroll
 L'Hereu
 Retalls premsa
 Opinió
 Eugenials
 Cultura
 Espai Freire
 Esports
 Històries
 El Pont
 Hemeroteca
 Metròpoli
 Sibarites
 La llengua al dia
 Agenda
 Guia de Ter
 



Webmàsters Indep. en Català, de Cultura i d'Àmbits Cívics
Tot Salt
El portal de les comarques gironines
    El Dimoni
       
    imprimir  
  HISTòRIES > HISTòRIA DEL PLA DE TER   05·12·2009  
  Mapa manuscrit del s. XVIII dels aiguadeixos del Ter, des de Girona a Bescanó, passant per Santa Eugènia de Ter, Salt, Domeny i Montfullà  
       
 

 
  FOTO: QUIM CURBET
El president de l'Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC) ha donat a l'Arxiu Municipal de Girona una còpia d'un mapa manuscrit de mitjans del segle XVIII que mostra una visió força insòlita de la ciutat de Girona i els pobles del voltant.

El mapa [clic aquí], que porta per títol Aiguadeixos del Ter entre Bescanó, Sant Gregori i Girona, representa els cursos del riu Ter i de la sèquia Monar, des de la ciutat de Girona fins a Bescanó, amb il·lustracions esquemàtiques dels pobles de Santa Eugènia de Ter, Salt, Domeny, Sant Gregori i Montfullà, així com dels camins i aiguadeixos (zones de dipòsits fluvials o al·luvions) que hi ha en aquesta àrea geogràfica.

El mapa original ha estat adquirit per l'Institut Cartogràfic de Catalunya. L'Arxiu Municipal n'ha rebut una còpia impresa en les mides originals (30x42 cm) i una altra en format digital amb la finalitat de facilitar-ne l'estudi i la recerca.

Joan Boadas és cap del Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions / Ajuntament de Girona

 
   
   
 
 
 
   
 
  El Dimoni de Santa Eugènia de Ter
C. Narcís Monturiol, 2 · La Rodona de Santa Eugènia de Ter · CP 17005 Gironès
Disseny i programació web: jllorens.net
manxeta · eldimonidesantaeugeniadeter@eldimoni.com
Fet legalment