: : Els mil i pico París rep els alumnes de 2n de Batxillerat de l'INS Santa Eugènia: una experiència única
Fa uns dies, els alumnes de 2n de Batxillerat de l'Institut Santa Eugènia, ara ja graduats, vam fer l'esperat viatge de final de curs 2017-2018 i vam visitar París. Des d'un inici vam sortir de Girona amb il·lusió, emoció i nervis. Després d'un llarg viatge en avió i autobús vam arribar a l'hotel, on ens…
El Banc del Temps Pont del Dimoni (BdTPdD), una xarxa d’intercanvi de temps entre els veïns de Santa Eugènia, Sant Narcís i Girona (fotos)
Pablo Lidoy |
Un grup de veïns i veïnes de, Sant Narcís i Girona han treballat en la posada en marxa d’un banc del temps, per la qual cosa han creat l’associació del Banc del Temps (BdTPdD).
La presentació pública del Banc del Temps Pont del Dimoni, a Santa Eugènia de Ter, va ser dimecres -15 de desembre- a Can Ninetes -8.30 del vespre- en el marc dels actes de la Setmana solidària* (fins al 18 de desembre). Hi varen intervenir a l’acte Pere Xavier Soler, coordinador del Banc del Temps del Pla de Palau-Sant Pau (Palau-sacosta); Pablo Lidoy, impulsor del BdT Pont del Dimoni; Pau Martinell, director del Centre cívic de Santa Eugènia; Núria Terés, regidora d’Educació i de Solidaritat i cooperació de l’Ajuntament de Girona i veïna de Santa Eugènia de Ter; i Ramon Macaya, president de l’AV Santa Eugènia.
Els bancs del temps són iniciatives d’intercanvi no monetari a càrrec de persones motivades per intercanviar serveis amb altres persones, en l’àmbit de la vida quotidiana. La moneda d’intercanvi és el temps i el valor de referència és l’hora, independentment del servei que s’ofereixi o que es rebi. D’aquesta manera, la solució de necessitats puntuals esdevé un element de promoció de la solidaritat i de la bona convivència entre el veïnat.
Aquest projecte està promogut per l’Associació de Veïns Santa Eugènia, dins de les actuacions del Pla Educació i Convivència (PEiC), amb la col·laboració dels Centres cívics de Santa Eugènia i Sant Narcís, l’assoc. motera Dimonis de Santa Eugènia, eldimoni.com,… i diverses persones a títol individual o com a membres d’altres entitats, que vol comptar -necessàriament- amb el suport de la xarxa associativa del sector.
Per connectar amb el Banc del Temps
Per valorar conjuntament les diferents possibilitats de participació, el BdTPdD està a la vostra disposició; només cal adreçar un correu-e a l’adreça bancdeltemps(arrova)eldimoni.com
El Banc del Temps Pont del Dimoni és un banc amb atenció personal a les dues seus dels centres cívics, però la part més innovadora i important -per la immediatesa i la possibilitat d’interrelació- és la web www.bdtpontdeldimoni.com, on -d’una manera fàcil i assequible- podem inscriure’ns i informar-nos al moment de les ofertes i demandes dels socis, així como de les diferents activitats i notícies.
Pablo Lidoy és el president de l’associació Banc del Temps Pont del Dimoni (BdTPdD) de Girona [FOTOS: DIMONIS DE SANTA EUGÈNIA i EL DIMONI]
El Dimoni de Santa Eugènia de Ter (Gironès)
Carrer de l'inventor i polític Narcís Monturiol i Estarriol, 2
La Rodona de Santa Eugènia de Ter · CP 17005 Gi
Disseny i programació web 2.0: iglésiesassociats
Col·laboració programació web 1.0: botigues.cat
Disseny i programació web 1.0: jllorens.net eldimonidesantaeugeniadeter@eldimoni.com