![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
Amb motiu de la Setmana de la ciència -19 de novembre-, els alumnes de 1r de Batxillerat de l’IES vàrem assistir a una agradable xerrada que ens va venir a fer el professor de la UdG, Lino Montoro, titulada Eficiència energètica, com estalviar a casa teva. La xerrada es va fer al gimnàs (sala polivalent) de l’institut.
Montoro ens va parlar sobre les diferents energies, renovables o no. Durant la introducció ens va mostrar els efectes positius i negatius de cada una d’aquestes energies, ja que encara que es parli molt sobre aquest tema sempre va bé aclarir els dubtes que poden sorgir.
Durant la conferència ens va mostrar unes gràfiques on es podia veure amb molta claredat que, tot i que el nostre és un dels països amb més hores de sol de tot Europa i amb corrents d’aire molt habituals, encara estem a la cua d’Europa en aquest tipus d’energies renovables i s’ha de fer una gran conscienciació social per apostar per elles, ja que ajuden a preservar el medi ambient, són molt més econòmiques i a la llarga poden aportar un benefici, com seria instal·lar unes plaques solars allà on vivim.
I per acabar, uns consells per reduir el consum energètic de les nostres llars, especialment ara, que comencen els dies d’hivern. Són consells fàcils de dur a terme; alguns d’ells no suposen cap tipus d’inversió econòmica i altres ens poden servir durant tot l’any:
Optimitzar l’ús dels transports.
Reduir i reciclar els residus.
Reduir el consum d’aigua (dutxa ràpida).
Canviar la il·luminació de casa nostra.
Posar aïllaments tèrmics a casa nostra.
Canviar els electrodomèstics pels de baix consum i alta eficiència.
Garantir un bon manteniment de les nostres calefaccions: ajustant la temperatura entre 19ºC i 21ºC durant el dia i entre 15ºC i 17ºC a la nit (o apagar-la de nit).
No posant obstacles a sobre els radiadors.
Posant cortines i persianes per evitar que entri fred de l’exterior.
Purgant els radiadors.
Passant la revisió anual de la caldera.
Si tots seguíssim els petits consells que ens donen, no només aconseguiríem reduir el nostre consum sinó que també reduiríem les emissions de gasos contaminants utilitzats per crear l’energia. Tot això només ens suposaria una mica de temps al dia i ajudaríem a canviar el món.
David Tallón és alumne de 1r de Batxillerat de Ciències Socials de l’IES Santa Eugènia i membre de l’e-revista Els mil i pico
Molt ben escrit, aquestes xerrades s’agraeixen ja que avui dia va molt bé sabes mesures que estalvien la butxaca i intenten produir el mínim mal al planeta.