![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
El taekwondo és una art marcial d’origen coreà. Destaca per la varietat i l’espectacularitat de les seves tècniques de puntada, i actualment és una de les arts marcials més conegudes i practicades arreu del món. Es tracta d’una art marcial de tradició antiga però que s’ha adaptat als temps moderns.
Al nostre institut, solen destacar molt els jugadors de futbol, algun cop de bàsquet, ja que són els esports més habituals entre els joves. Una de les excepcions és en Bilal Ghouzali, alumne de 4t d’ESO (16 anys) de L’Institut Santa Eugènia. En Bilal, és un jove taekwondista amb bastant de renom, tant aquí Catalunya com per algunes comarques espanyoles.
Bé vaig començar fa uns 10 anys.
Va ser un regal d’aniversari. A casa van veure que m’agradaven molt les pel·lícules d’arts marcials i van decidir apuntar-m’hi.
Home, per exemple, quan comencen les competicions, faig entrenaments intensius de quatre hores de dilluns a dissabte i vulguis o no, afecta.
En principi de dilluns a dissabte una hora i mitja o dues hores. No gaire més.
Vaig ser campió de tècnica, a França, l’any 2013; bicampió de Catalunya de combat; campió territorial en tècnica i exhibicions, i tercera medalla a la competició espanyola l’any 2012.
M’acompanyen a totes les competicions i ja veuen que tinc un bon rendiment i estan molt contents de mi.
Tinc dos entrenadors, un preparador psicològic i un físic. Mantenim una molt bona relació.
I tant! Quan vaig repetir primer de l’ESO. He de dir que era un alumne una mica problemàtic, els meus pares es van plantejar que deixes de practicar-lo. Al final, però, vam arribar a un acord i òbviament em vaig posar les piles. Des de llavors, els estudis em van molt bé.
Sempre m’animen, mantenim molt bona relació. Sempre m’ajuden i els ho agraeixo.
Ara mateix he fet una pausa en el taekwondo, ja que em vull concentrar en els estudis per ser mosso d’esquadra i també fer un batxillerat després de l’ESO, però això no vol dir que mai més torni a practicar aquest esport.
Bilal és un jove d’aquells en qui pots comprovar com l’amor que té per un esport fa que vagi millor en els estudis i sigui una persona més respectable.
Des d’Els mil i pico li desitgem el millor.
Gahureh Konteh és alumna de l’INS Santa Eugènia
i membre del Consell de comunicació d’Els mil i pico (eldimoni.com/elsmilipico)