![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
Ja tornem a tenir aquí la Festa Major del nostre poble/barri de de Ter. Després d’un any d’esforços. Il·lusions, lluites, èxits i fracassos… arriben aquests dies per fer un alt en el camí i gaudir i compartir plegats moments insubstituïbles en la nostra vida. És un bon moment també per agafar forces per viure un altre any ple d’interrogants, desitjos i ganes de construir un poble més humà, just i agradable per tots.
IL·LUSTRACIÓ: MARÍA ÁNGELES LÓPEZ ZAFRA
En aquests moments no és fàcil estar il·lusionat i esperançat, quan en el nostre entorn més proper o més llunyà, com diem els catalans, “no hi ha un pam de net”. Potser ara seria el moment per que els ciutadans “de peu” i els que hem estat passius a veure-les venir, agafem el protagonisme. Potser és el moment de participar, de proposar i concretar solucions als nostres problemes, personals i socials. Potser hem de ser el motor dels canvis, sempre postergats, que volem per la nostra societat, la nostra ciutat, el nostre poble i el nostre barri.
Tenim molta feina per davant. Molts dels nostres joves necessiten retrobar l’esperança d’un futur engrescador, amb feines dignes i accés a una formació de qualitat. La mainada mereix uns espais públics dignes per poder gaudir i desenvolupar la seva creativitat i relacions socials. Els comerciants que amb gran esforç defensen els seus negocis, necessiten del nostre recolzament en un món comercial tant competitiu. La gent gran mereix més respecte i amor per part de tots nosaltres, no els arraconem i aprofitem les seves experiències i sapiència. Els veïns i veïnes hem de millorar la nostra convivència i cohesió, desenvolupant la solidaritat entre nosaltres, sent més tolerants i comprensius amb els altres.
Per sort, en el nostre barri, hem estat capaços de generar entitats i associacions de tot tipus, culturals, esportives, socials, lúdiques, que representen la millor riquesa del poble. Entitats i associacions que volen treballar juntes en benefici de tots els veïns i veïnes a través de la Mancomunitat de·Can Gibert, que ha impulsat la nostra Associació de Veïns, per que som conscients que sumant serem més forts, podrem aconseguir millores, al temps que ens permet la mútua col·laboració i coneixement mutu.
Visca de Ter i visca Catalunya!