/Opinió
Santa Eugènia · Sant Narcís · Can Gibert del Pla · la Rodona · Güell-Devesa · Mas Masó · Hortes i ribes
divendres, 20 juliol de 2018 | 3a Època | Edició núm. 13.682 | Pla de Ter (Gironès)

Els mil i pico

: : Els mil i pico París rep els alumnes de 2n de Batxillerat de l'INS Santa Eugènia: una experiència única Fa uns dies, els alumnes de 2n de Batxillerat de l'Institut Santa Eugènia, ara ja graduats, vam fer l'esperat viatge de final de curs 2017-2018 i vam visitar París. Des d'un inici vam sortir de Girona amb il·lusió, emoció i nervis. Després d'un llarg viatge en avió i autobús vam arribar a l'hotel, on ens…

ElDimoniFotos

ElDimoniTV

Sies.tv

IL·LUSTRACIÓ: HUEDO!IL·LUSTRACIÓ: HUEDO!
: : Opinió > Narhianant :: Pau Mesquita | 17·12·2017

Més pa i més vi

Pau Mesquita | Antequera

Aquests dies així Girona es veia tota coberta, quan portava els nens a l’escola en un moment que el camí s’obria per un cantó de la muntanya s’observava el Ter, Santa Eugènia, Salt i el Veïnat, el centre no es distingia del cel perquè les pedres tenien la seva tonalitat, fetes de la mateixa substància que els núvols. Vivíem dalt d’una vall, vàrem anar-hi unes quantes famílies, com que tots teníem fills ens donaren el dret de tenir-ne una, la professora també estava en un mas a prop, l’escola era una cabanya índia en una esplanada, així com per aborigens. Un cop que anava acompanyant-los de bon matí va començar a nevar, aquella atmosfera tranquil.la i silenciosa dels flocs caient, els meus fills tapats sota de la neu anant a estudiar, preciós. Al principi quan havíem de decidir alguna cosa ho fèiem en assemblea entre tots, ens posàvem fent una rotllana, teníem un pal adornat que et donava el torn de paraula, torn de paràbola li dèiem, en aquestes que van aparèixer una parella de guàrdia civils per allà, doncs no els vam deixar dir res fins que els hi vam donar la paràbola, per veure-ho Tet, els verds aguantant el pal fet de petxines i fleixos de colors. Si nosaltres ja havíem estat en unes coves a Menorca on va néixer la Rosa, després vàrem decidir fer bijuteria, abans era més fàcil poder-se guanyar la vida d’una manera diferent, ara d’aquí a poc a les feines et demanaran el grup sanguini per si és compatible amb la del director, si les fes falta un trasplantament de ronyó que t’ho agrairien. En el meu cas em varen influenciar les ganes de descobrir de Jack Kerouac, la curiositat de Henry Miller, els viatges en tren de Jack London barrejats amb el tracte tant bonic que han tingut els escriptors catalans envers el nostre paisatge, i sobretot la Sílvia de qui em vaig enamorar als disset anys. És que la meva mare va morir de jove, després al pare cada vegada més si li va accentuar un problema psíquic arrossegat de la Guerra Civil, una bomba el va deixar orfe, de vegades te’l trobaves parlant sol a l’habitació, sobretot quan hi havia tempesta, la fressa dels trons el deixava com fora. Al pis estàvem els germans, pares i avis, imagina’t el xivarri. Un dia no trobàvem l’àvia Dolores, tota sola havia decidit tornar-se al poble, va agafar les maletes i se’n va anar caminant cap a Antequera per la via del tren. Tossuda tossuda. Un altre cop que li va venir la brama de cardar el camp, fa l’equipatge i en baixar per les escales ensopega caient per un forat de la barana, l’avi que l’anava seguint va poder enganxar-la d’una cama amb el bastó, es van estar no sé quantes hores esperant que algú arribes, la imatge de l’avi aguantant-la i ella penjant del revés pel forat de l’escala… La vida. Mira, si demanem més pa i més vi te n’explico alguna més, va.

Tinc més informació
Comentaris

Una resposta a “Més pa i més vi”

1. núria nogareda cuixart ha dit:

Tinc pa i vi, o en vaig a cercar
    i també per l’il·lustrador!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

El Dimoni de Santa Eugènia de Ter (Gironès)
Carrer de l'inventor i polític Narcís Monturiol i Estarriol, 2
La Rodona de Santa Eugènia de Ter · CP 17005 Gi
Disseny i programació web 2.0: iglésiesassociats
Col·laboració programació web 1.0: botigues.cat
Disseny i programació web 1.0: jllorens.net
eldimonidesantaeugeniadeter@eldimoni.com

Consulta

les primeres edicions impreses i digitals

Coneix la història
d'El Dimoni des de 1981

Publicitat recomanada

Membre núm. 66 (2003)

Membre adherit (2003)

Premi Fòrum e-Tech al millor web corporatiu
de les comarques gironines atorgat per l'AENTEG (2005)

Finalista Premis Carles Rahola
de comunicació local digital (2011)

Nominació al Premi
a la Normalització
Lingüística i Cultural de l'ADAC (2014)