/Històries
Santa Eugènia · Sant Narcís · Can Gibert del Pla · la Rodona · Güell-Devesa · Mas Masó · Hortes i ribes
dilluns, 14 octubre de 2019 | 3a Època | Edició núm. 14.134 | Pla de Ter (Gironès)

Els mil i pico

: : Els mil i pico París rep els alumnes de 2n de Batxillerat de l'INS Santa Eugènia: una experiència única Fa uns dies, els alumnes de 2n de Batxillerat de l'Institut Santa Eugènia, ara ja graduats, vam fer l'esperat viatge de final de curs 2017-2018 i vam visitar París. Des d'un inici vam sortir de Girona amb il·lusió, emoció i nervis. Després d'un llarg viatge en avió i autobús vam arribar a l'hotel, on ens…

ElDimoniFotos

ElDimoniTV

Sies.tv

Expo de l'ADAG: «Drets Humans, ara!!!» [1976] FOTO: J. MESTREExpo de l'ADAG: «Drets Humans, ara!!!» [1976] FOTO: J. MESTRE
: : Històries > Història de la Girona contemporània :: Narcís Selles | 22·04·2009

L’Assemblea Democràtica d’Artistes de Girona (ADAG) i el grup Tint-2 de Banyoles referenciats a la revista russa «Moscow Art Magazine» (n.70)

El Dimoni |

La principal revista d’art contemporani de Rússia, Moscow Art Magazine -número 70- d’aquest passat desembre de 2008, publica un text de Daria Pyrkina sobre els conceptualismes ideològics, sobretot de l’Estat espanyol i Amèrica Llatina, en què apareixen diverses referències a l’Assemblea Democràtica d’Artistes de Girona (ADAG) -amb fotos incloses- i al col·lectiu Tint-2, de Banyoles.

L’article de Daria Pyrkina

L’article de Daria Pyrkina [clic aquí per accedir-hi] fa ús, entre altres, de diversos escrits d’autors gironins, com els historiadors Narcís Selles -col·laborador d’eldimoni.com* i veí del Güell-Devesa– i Jordi Font, la crítica d’art Marta Pol o el dissenyador Lluís Pau. També s’hi referencia el dossier que va publicar la revista Papers d’Art amb el títol Pràctiques d’intervenció i estratègies de dissentiment, en què s’analitzaven diverses experiències artístiques d’orientació crítica localitzades a la regió de Girona.

Un nou pas per a la internacionalització de l’ADAG i el Tint-2

El treball de Pyrkina a Moscow Art Magazine -després de les monografies publicades per Selles-, s’afegeix a altres iniciatives editorials i/o expositives localitzades a Barcelona, Donostia, Granada, Madrid, París o Sevilla, que han tractat les aportacions de l’ADAG i/o el Tint-2 al costat dels principals grups representatius dels conceptualismes polítics nacionals i internacionals.

D’altra banda, una i altra experiència, han estat incorporades en el projecte Vivid [Radical] Memory, impulsat per l’historiador Antoni Mercader amb la participació d’estudiosos de diferents països, on es cataloguen i s’estudien els anomenats «conceptualismes del sud i de l’est», molts dels quals responien a situacions dictatorials i autoritàries, cosa que els donava una especificitat marcada per una clara significació política.

*Alguns dels escrits de Narcís Selles en

> Art i política en la transició. El cas de l’ADAG

> ASPECTES DE LA TRANSICIÓ A GIRONA
> 6. Resistència i lluita cultural

> Imatges de Girona. Usos i estratagemes representacionals

Membres de l’ADAG en

> Enric Marquès Ribalta (1931-1994)

> Paco Torres Monsó (1922)

0
Tinc més informació
Comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

El Dimoni de Santa Eugènia de Ter (Gironès)
Carrer de l'inventor i polític Narcís Monturiol i Estarriol, 2
La Rodona de Santa Eugènia de Ter · CP 17005 Gi
Disseny i programació web 2.0: iglésiesassociats
Col·laboració programació web 1.0: botigues.cat
Disseny i programació web 1.0: jllorens.net
eldimonidesantaeugeniadeter@eldimoni.com

Consulta

les primeres edicions impreses i digitals

Coneix la història
d'El Dimoni des de 1981

Publicitat recomanada

Membre núm. 66 (2003)

Membre adherit (2003)

Premi Fòrum e-Tech al millor web corporatiu
de les comarques gironines atorgat per l'AENTEG (2005)

Finalista Premis Carles Rahola
de comunicació local digital (2011)


Nominació al Premi
a la Normalització
Lingüística i Cultural de l'ADAC (2014)