![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
Dijous passat -19 d’abril- a dos quarts de nou del vespre, a la Biblioteca pública de Salt (antiga fàbrica Coma Cros) Xavier Besalú, vicedegà de la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG, va presentar el llibre L’Escola d’adults de Salt: una mirada apassionada, de Sebas Parra Nuño*, editat per CCG Edicions (Col·lecció Joan Puigbert) amb el suport del Departament de Pedagogia i els Estudis d’Educació Social de la UdG.
I feta la políticament correcta presentació de l’acte de presentació del llibre, l’autor va afegir que és també -i especialment- el seu acomiadament definitiu de la gent de Salt després de 30 anys de cooperació i complicitat en defensa del dret de tothom a l’educació al llarg de la vida.
![]() |
|
El llibre i l’autor a la Biblioteca de Salt FOTO: MIQUEL PAGÈS |
L’Escola d’adults de Salt, l’experiència més emblemàtica d’arreu les comarques gironines i molt significativa a les terres catalanes, ha lluitat amb fermesa pel dret de tothom a l’educació al llarg de la vida fins que, paradoxalment, un govern nacionalista i d’esquerres decideix que no encaixa en les seves polítiques. Parra, que ha viscut els 30 anys de la seva història amb intensitat militant, fa, en paraules de l’autor del pròleg un relat dur i alhora tendre, radical i emotiu a parts iguals, desesperançat, però ple d’esperança, escrit apassionadament i sense concessions. Els qui es decideixin a llegir aquest llibre, hi trobaran un petit tresor, curull de vida i de professionalitat, una fusió gairebé perfecta de teoria i pràctica, de persona i ofici; una experiència educativa d’una qualitat extraordinària i una mostra, difícil de trobar, de la millor pedagogia.
Sebas Parra (Socuéllamos, La Manxa, 1946). Mestre de persones adultes. Ha treballat 30 anys dirigint el projecte de l’Escola d’adults de Salt. Professor associat dels Estudis d’Educació Social de la UdG des de la seva creació. Activista de causes diverses, articulista, membre d’eldimoni.com i poeta aficionat. Ha rebut el Premi 3 de Març (Ajuntament de Salt, 1990), el Premi Mestres 68 (Associació Mestres 68, 2000) i l’Orden La Pedagogía del Amor (Asociación de Educación Popular Carlos Fonseca Amador, 2004). La igualtat de drets de les persones immigrades pobres i l’eradicació de l’analfabetisme a Nicaragua han ocupat el centre de la seva militància.
*Sebas Parra és professor dels Estudis d’Educació Social de la UdG i veí de de Ter