El servei Més a prop ha atès durant el 2009 un total de 13.754 atencions, el que suposa un 28% més respecte l'any anterior. El Centre cívic de Sant Narcís ja disposa des de dijous -4 feb.- d'un nou espai del servei Més a prop, una iniciativa promoguda l'any 2004 per l'Ajuntament de Girona que pretén apropar els serveis de l'Oficina d'Informació i Atenció a la Ciutadania (OIAC) als diferents barris de la ciutat. Amb aquest nou espai, tots els ciutadans del barri de Sant Narcís podran fer totes les gestions sense desplaçar-se forçosament a les oficines de la plaça del Vi.
Imatges d'arxiu de l'antic espai de l'Oficina d'Informació i Atenció a la Ciutadania (OIAC), a Sant Narcís FOTOS: MIQUEL PAGÈS
De bon principi ja es van obrir oficines a tots els barris de la ciutat, i des de llavors l'evolució de les oficines de barri ha estat constant. L'any 2009 el servei Més a prop va realitzar 13.754 atencions, de les quals 1.829 pertanyen a Sant Narcís, 3.805 es van realitzar al barri de Germans Sàbat, com a més concorregut. Amb 2.632 actuacions el segueix Santa Eugènia, i 2.464 el barri de Palau.
Amb l'experiència i la informació que ha aportat el treball diari s'han anat fent canvis per adaptar el servei a la realitat de cada zona, així s'han anat provant diferents dies d'atenció i horaris per tal d'aconseguir atendre el major nombre de persones. D'aquesta manera l'any 2009 es va experimentar un increment d'atencions del 28,87 % respecte l'any anterior. Això representa que, del total de gestions que es fan a l'Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana, un 11,91% es fa a les oficines de barri.
La voluntat de tot l'equip de treball és incrementar el nombre d'atencions fins a assolir el 25% del total d'atencions de l'OIAC. Amb aquest objectiu es farà una campanya de difusió del servei a tots els barris de la ciutat. S'ha renovat el logotip del servei i, amb aquesta nova imatge, s'han dissenyat uns expositors per posar a l'abast de tothom unes targetes amb les ubicacions i els horaris de les vuit oficines de l'OIAC.
El servei «Més a prop»
Centre cívic Sant Narcís: dimarts i dijous -de 9 del matí a 2 del migdia- i dilluns i dimecres -de 4 a 5.45 de la tarda-
Centre cívic Santa Eugènia, Can Ninetes: dimarts i dijous -de 9 del matí a 2 del migdia- i dilluns i dimecres -de 4 a 6.30 de la tarda-
L'Estació Espai Jove, a Santa Eugènia: divendres -de 9 del matí a 2 del migdia- i dimarts i dijous -de 4 a 6.45 de la tarda-
Centre cívic Pla de Palau: dilluns, dimecres i divendres -de 9 a 2 h- i dimarts i dijous -de 4 a 6.45 h-. Centre cívic Onyar: dimarts i dijous -de 4 a 6 h-. Centre cívic Pont Major: dimarts -de 4 a 6.45 h- i dijous -de 9 a 2 h-. Llar de gent gran de Germans Sàbat: dimarts, dimecres, dijous i divendres -de 9 a 2 h- i dimecres -de 4 a 6.45 h-. Barri Vell/Ajuntament: de dilluns a divendres -de 8.30 a 6 h- i dissabtes -de 9 a 2 h-.
D'altra banda, s'ha ideat una campanya de comunicació que s'anirà desenvolupant progressivament en diferents actuacions. Les més imminents són: dotació d'una retolació personalitzada per cada oficina i amb la nova imatge del servei, campanya de difusió, a peu de carrer -d'aquest i altres serveis de l'àrea de Relacions Ciutadanes i Joventut-, actes amb les associacions i entitats dels barris, anuncis a diferents mitjans de comunicació... |