> Portada
correu-e |  manxeta |  subscriu-te  
 
 Portada (inici)
 Poble
 Les hortes
 El soroll
 L'Hereu
 Retalls premsa
 Opinió
 Eugenials
 Cultura
 Espai Freire
 Esports
 Històries
 El Pont
 Hemeroteca
 Metròpoli
 Sibarites
 La llengua al dia
 Agenda
 Guia de Ter
 



Webmàsters Indep. en Català, de Cultura i d'Àmbits Cívics
Tot Salt
El portal de les comarques gironines
    Salvem la Devesa
       
    imprimir  
  LES HORTES > NOTíCIES   01·03·2008  
  Els actes del cap de setmana de l'1 i 2 de març  
       
 

 
  > El cartell del 1r Campionat de botifarra, Fem botifarra al pavelló! [devesa-guell.blogspot.com]
Dissabte -1 de març- a partir de les 4 de la tarda: 1r Campionat de botifarra de la Devesa, Fem botifarra al pavelló!; la mainada pinta murals amb l'artista gironí Lluís Bosch Martí i l'associació Brainstorming pinta grafits, al Camp de Mart; castell inflable; xocolatada per a tothom.

A partir de les 7 de la tarda: l'associació cultural 'Pocapena.som, Grup de Teatre de Barri' representa l'obra Tampoc cal anar tan lluny, de Joan Serra, a la pista semicoberta; i els Xirois.

8.30 del vespre: lectura del manifest reivindicatiu Salvem la Devesa i, tot seguit, l'arqueòleg-antropòleg Eudald Carbonell intervé per aprendre a actuar d'una manera més humana, i que ara és el moment d'una revolució d'espècie.

8.45 del vespre: concert de l'original, surrealista i trobador galàctic Eduard Canimas, i Els Berros de la Cort.

9.30 de la nit: botifarrada popular.

12 de la nit: acampada amb tendes de campanya, a la zona de gespa del Camp de Mart.

Diumenge -2 de març- a les 11 del matí: bicicletada per la Devesa, amb Mou-te en Bici.


Primer, el Pla d'usos del parc de la Devesa

Dijous es van presentar els actes del cap de setmana per reivindicar el Pla d'usos de la Devesa i en contra del projecte de pavelló de l'Ajuntament de Girona FOTO: EL DIMONI
Salvem la Devesa ha reivindicat el Pla d'usos del parc de la Devesa abans de fer el pavelló, i que aquestes jornades reivindicatives, amb l'acampada inclosa, serveixin per impulsar aquest pla, mitjançant un procés de participança ciutadana.

Salvem la Devesa ha demanat transparència a l'Ajuntament de Girona, ja que han aparegut informacions que diuen que l'Ajuntament ha renunciat a la subvenció sol·licitada al Departament d'Esports de la Generalitat, que hores d'ara no hi ha cap projecte presentat, que primer aquest pavelló anava a la Devesa, i com que aquesta no tenia els terrenys qualificats urbanísticament, es va decidir traslladar el pavelló a Palau, i així tenir temps per modificar el Pla General i requalificar les zones verdes, el 13 de desembre de 2006.

També recorda que amb anterioritat -31 de maig de 2006- ja es va presentar una carta adreçada a l'alcaldessa -amb registre d'entrada núm. 2006021754- on es demanava una moratòria per a qualsevol actuació, reforma o construcció a la Devesa fins que no es fes un Pla d'usos del parc, amb participança.

I demana aquesta transparència al tinent d'alcalde d'Urbanisme, Joan Pluma, que en el debat fet a la Farinera el 23 novembre passat, i emès per Televisió de Girona, va afirmar amb llum i taquígrafs que la subvenció estava sol·licitada a la Generalitat i aprovada a la partida dels pressupostos de 2008, quan resulta que el mes abans -octubre- l'Ajuntament de Girona havia renunciat a la subvenció per fer el pavelló.

Per tots aquests motius esmenats, Salvem la Devesa creu factible el canvi d'ubicació del pavelló, degut a que hores d'ara no hi ha cap subvenció, ni cap projecte presentat. És una qüestió de voluntat política. És evident que hi ha necessitat d'un pavelló a Girona i concretament en aquesta zona, però creu que no cal emplaçar-lo a l'interior de la Devesa, havent-hi alternatives com hi ha.

Per finalitzar, Salvem la Devesa ha demanat a tots el ciutadans de Girona i comarques a participar en els actes reivindicatius de dissabte a la tarda i diumenge al matí, que vinguin a plantar-se al parc; i als militants o simpatitzants del PSC i ERC que demanin explicacions a aquests partits, facin assemblees i decideixin tots plegats el que volen per al parc urbà més gran i notable de Catalunya.

Josep Plazas Plazas 'Lites' és el president de l'AV Devesa-Güell i portaveu de Salvem la Devesa

:: El cartell

> Planta't per salvar la Devesa, dissabte 1 i diumenge 2 de març


:: HISTÒRIC

:: JOSEP LLUíS LUCERO [15·09·2007]
> «On és el Pla especial d'actuació de la Devesa? Quan tindrem un Centre cívic? ...»
[Pregó de la 2a Festa Major del Güell-Devesa 2007]

:: MODEST JUBANY [18·09·2006]
> «La Devesa encara té mancances i no se n'aclareix el futur»
[Pregó de la 1a Festa Major del Güell-Devesa 2006]

 
   
   
 
 
 
   
 
  El Dimoni de Santa Eugènia de Ter
C. Narcís Monturiol, 2 · La Rodona de Santa Eugènia de Ter · CP 17005 Gironès
Disseny i programació web: jllorens.net
manxeta · eldimonidesantaeugeniadeter@eldimoni.com
Fet legalment