> Portada
correu-e |  manxeta |  subscriu-te | recomana'ns  
 
 Portada (inici)
 Poble
 Les hortes
 El soroll
 L'Hereu
 Retalls premsa
 Opinió
 Eugenials
 Cultura
 Espai Freire
 Esports
 Històries
 El Pont
 Hemeroteca
 Metròpoli
 Sibarites
 La llengua al dia
 Agenda
 Guia de Ter
 



Webmàsters Indep. en Català, de Cultura i d'Àmbits Cívics
Tot Salt
El portal de les comarques gironines
    J.B.M.
       
    enviar | imprimir  
  HISTòRIES > EL PONT DEL DIMONI (1357), PROTAGONISTA   19·02·2008  
  Els veïns es reuniran per decidir què fer
amb el Pont del Dimoni: volen que les pedres
es quedin al Cementiri de Santa Eugènia
 
       
 

 
  Visita. Els veïns van inspeccionar les peces de pedra al cementiri FOTO ELDIMONI.COM
DIARI DE GIRONA > Els veïns de Santa Eugènia han convocat una reunió per a dilluns que ve -25 de febrer- al centre cívic de Can Ninetes per decidir què fer amb les pedres del Pont del Dimoni, que es troben guardades al Cementiri de Santa Eugènia. La convocatòria la signen l'AV Santa Eugènia, El Dimoni [periòdic-e] i els Amics de la UNESCO de Girona, segons informava ahir -18 de febrer- el diari digital El Dimoni. Les entitats reclamen que no surtin del cementiri.

Un grup de gent va conèixer in situ dissabte passat -16 de febrer- «quin és l'estat de conservació de les pedres, quantes n'hi ha, si es conserva la numeració original, fotografiar-les, anotar les característiques... i valorar què fer, amb caràcter immediat, amb les pedres 'supervivents'».

Gran part de les peces

Una de les «descobertes» és que es conserven al voltant de 180 peces, que podrien conformar gran part de l'arc de 13 metres que va construir Guillem de Montfullà el 1357. Per als veïns, el més urgent és que les pedres no surtin d'allà on són i que, provisionalment, es col·loquin en un del parterres del cementiri, la qual cosa permetrà recomptar-les bé i valorar el seu estat i mirar d'esbrinar en quines és encara visible la numeració que en el seu moment es va fixar, seguint les recomanacions i indicacions de l'enginyer Agustín Palau pel seu valor arqueològic. Els veïns «ens oferim a fer aquesta feina -que ha de ser extremadament curosa- de traslladar-les una a una a aquest parterre interior del cementiri».

Els veïns s'havien mostrat preocupats per una possible ampliació de l'equipament, fet que va ser desmentit ahir -18 de febrer- pel regidor de Cementiris, Enric Pardo (ICV-EUiA), que no preveu cap reforma de manera imminent. [Diari de Girona]

 
   
   
 
 
 
   
 
  El Dimoni de Santa Eugènia de Ter
C. Narcís Monturiol, 2 · La Rodona de Santa Eugènia de Ter · CP 17005 Gironès
Disseny i programació web: jllorens.net
manxeta · eldimonidesantaeugeniadeter@eldimoni.com
Fet legalment