> Portada
correu-e |  manxeta |  subscriu-te | recomana'ns  
 
 Portada (inici)
 Poble
 Les hortes
 El soroll
 L'Hereu
 Retalls premsa
 Opinió
 Eugenials
 Cultura
 Espai Freire
 Esports
 Històries
 El Pont
 Hemeroteca
 Metròpoli
 Sibarites
 La llengua al dia
 Agenda
 Guia de Ter
 



Webmàsters Indep. en Català, de Cultura i d'Àmbits Cívics
Tot Salt
El portal de les comarques gironines
    Sebas Parra
       
    enviar | imprimir  
  PAULO FREIRE > NOTíCIES   26·09·2005  
  Es crea la Comissió SALTRENTA, per celebrar
els 30 anys de l'Escola d'Adults de Salt
 
       
 

 
  IMATGE: www.xtec.net/cfalesbernardes
'acord amb l'esperit que ha impregnat la nostra història, l'Escola d'Adults de Salt, volem celebrar el nostre 30è aniversari, curs 2005-06, treballant al servei del poble cercant l'accés de la gent treballadora a una educació de persones adultes pública, catalana, laica, democràtica i de qualitat.

Per aquest motiu, el passat divendres, 17 de setembre, un total de trenta professors i professores del Centre i persones qualificades relacionades amb el món educatiu que ens han acompanyat al llarg de la nostra experiència, vam crear SALTRENTA, una comissió ad hoc coordinada inicialment per Sebas Parra que, amb motiu de la celebració del 30è aniversari del CFA Les Bernardes/Escola d'Adults de Salt, pretén assolir els següents objectius:

1. Fer una mirada pedagògica sobre trenta anys de formació de persones adultes a Salt i a Catalunya analitzant l'estat actual de la qüestió i proposant alguns eixos estratègics que orientin el futur.
2. Elaborar un document pedagògic que expliqui el nostre model social d'acollida i formació lingüística inicial de persones adultes nouvingudes estrangeres.
3. Supervisar l'elaboració d’un nou Projecte Educatiu de Centre que, recollint l'experiència d’aquests trenta anys, doni respostes innovadores i útils als reptes produïts pels canvis que hem viscut els últims anys al país i a la formació de les persones adultes.

Des de SALTRENTA voldríem fer un esforç col·lectiu i cooperatiu d'anàlisi, reflexió i formulació de propostes que pugui orientar el futur de l'Escola d'Adults de Salt i aportar alguna cosa al debat sobre la nova formació de persones adultes a casa nostra i arreu. Per això, ens hem dotat del següent calendari de treball:

19·09·05: Presentació de SALTRENTA
19·12·05: Aprovació dels documents corresponents als objectius 1 i 2
03·03·06: Aprovació d’un primer esborrany del nou Projecte Educatiu de Centre
23·04·06: Presentació dels documents finals corresponents als objectius 1, 2 i 3
01·05·06: Avaluació i fi dels treballs de SALTRENTA

Volem assenyalar finalment que tots els documents relacionats amb SALTRENTA seran publicats, a més a més de la pàgina web del nostre Centre, en l'Espai Freire d'El Dimoni de Santa Eugènia de Ter [eldimoni.com].

Sebas Parra és veí de Sant Narcís, director de l'Escola d'adults de Salt,
professor associat dels Estudis d'Educació Social de la UdG i membre d'eldimoni.com

 
   
   
 
 
 
   
 
  El Dimoni de Santa Eugènia de Ter
C. Narcís Monturiol, 2 · La Rodona de Santa Eugènia de Ter · CP 17005 Gironès
Disseny i programació web: jllorens.net
manxeta · eldimonidesantaeugeniadeter@eldimoni.com
Fet legalment