| |
| |
|
| |
Una excursió del casal a Besalú (Mas Gircós) FOTO: XEVI SERRA |
'Ateneu, el grup Juvenil, Cultural i Naturalista de Girona és una entitat amb 15 anys d'història a aquesta ciutat. Organitza activitats de caire naturalista (excursions, tallers, festivals, un butlletí), de divulgació cultural (exposicions i conferències sobre investigacions) i d'educació ambiental. En aquest camp de l'educació, hi ha l'Estol, un casal per a infants i joves d'entre 8 i 16 anys on es duen a terme tota mena d'activitats relacionades amb el medi ambient, el desenvolupament sostenible, el coneixement del medi natural i l’educació en el lleure. Està organitzat en tres grups d'edat (tritons, falcons i isards), es reuneixen cada dissabte i un cop al mes es realitza una excursió.
«És un espai semblant a un Agrupament Escolta o un Esplai parroquial, amb la diferència que aquí es prioritza la sensibilitat ambiental», declaren els seus responsables. «Només coneixent la natura els infants se la faran seva, i, el dia de demà, en seran els seus protectors». Les inscripcions estan obertes i són accessibles des de la plana web de l'entitat [www.ateneunaturalista.org].
Albert Ruhí i Vidal és veí de Santa Eugènia de Ter i president de l'Ateneu. Grup Juvenil, Cultural i Naturalista de Girona www.ateneunaturalista.org |
|